Hem

Fler kontaktuppgifter

Humana bästa arbetsgivare bland omsorgsföretag

Publicerad: 2023-10-05

Humana placerar sig bäst bland privata omsorgsföretag i en ny rankning av populära arbetsgivare bland yrkesverksamma unga. I yrkeskategorin ”social workers” hamnar Humana på 16:e plats.

– Att vara en attraktiv arbetsgivare är viktigt för Humana, och oerhört viktigt för att vi också ska kunna vara en bra vårdgivare. Våra fantastiska medarbetare är de som varje dag visar glädje, engagemang och ansvar. Det är medarbetarna som ser till att unga och äldre med behov av socialt stöd, personlig assistans eller en god äldreomsorg, får den hjälp de behöver, säger Johanna Rastad, vd och koncernchef.

Undersökningen riktar sig mot ”young professionals” och du hittar hela rankningen med alla kategorier här

Humana arbetar för att ge vård, omsorg och assistans av hög kvalitet, till en konkurrenskraftig kostnad som totalt ger mer välfärd för skattepengarna. Vi vill som samhällsaktör bidra till social innovation, och vara ett av de trygga alternativ som ger individen valfrihet i välfärden.

– Inget av våra mål vore möjligt att uppnå utan medarbetarna. Därför gläder mig det så mycket att vi får ett så gott resultat när Universum frågat unga på arbetsmarknaden om populära arbetsgivare. Vi hoppas att många av dem kommer vilja arbeta hos oss och vara med och bidra till målet att alla i Sverige är värda ett bra liv, säger Johanna Rastad.